Thursday

Rumah Sewa Ohh Rumah Sewa..

    Halluu...tinggal lagi 2 hari je lagi kita akan melangkah ke tahun baru..2011.. Yeeehaa...Sedar tak sedar umo saya pun dah semakin bertambah..*tapi tak tua lagi ye...!! Entri yang ni bukan nak cerita pasal tahun baru atau umo saya ye.. Tapi nak kasi cerita tentang rumah sewa saya yang baru nih..*tak la baru sangat, tapi ni kan first time saya tinggal di rumah sewa.so kira baru la* hihi..

     Semester 2 nih, kitaorng yang student degree nih, dikehendaki tinggal luar.. so, terpaksa la dengan tulang 4 kerat nih, pergi ke hulu ke hilir mencari rumah yang untuk disewa kan..**cian kat kita**..Cari punya cari, dapat la sebuah rumah nih yang agak selesa dan sesuai laa bagi student macam saya nih...Rumah tuh fully furniture..fully tak fully sangat la..setakat ada tv, peti sejuk, dapur gas and the most important is MESIN BASUH...huhu.. Maklumlah, student mana sempat nak basuh baju guna tangan kan..hihi **alasan!! malas cakap laa malas...!OK, FINE,,memang i ni orang yang malas pun..hah, puas hati i dah mengaku???

       Berbalik pada cerita rumah sewa tadi tuh,rumah tu ada 3 bilik,and 1 bilik untuk 2 orang...hikhik..kena kongsi ar bilik..humm, tak best...*Eleh mengada, dulu duduk kolej, 4 orang satu bilik yang macam tin sardin tu boleh je.. sekarang 2 orang satu bilik, tak boleh plak....Demand betol!!!
Dalam setiap bilik ada katil and tilam je..yang lain SENDIRIAN BERHAD (SDN.BHD)...

     Masa first sampai dekat rumah tu...Masyaallah!! Habuknya tebal gila kot..debu ditingkap, tak payah nak cerita laa kan..Actually, rumah tu dulu, student laki yang tinggal, tapi entah sebab ape entah,diorang keluar dari rumah tu...*hmm..ada yang tak kena nih,siasat-siasat**..bukan nak menjaga tepi kain diaorang...tapi untuk keselamatan..mana lah nak tau, rumah tu errmmm... ada pe**&&#u ke...faham-faham sendiri ye..
Siasat punya siasat, rupanya antara 6 orang mamat tuh, 2 orang telah buat hal yang tak sepatutnya diorang buat..Nak tau apa?? Meh.sini nak cerita...
2 org mamat yang buat problem nih, dengan baik hati meng'offer'kan diri mereka untuk membasuh baju 'aweks-aweks' mereka dirumah sewa tersebut...huh gila punya baik la 2 mamat nih..anak sapa entah?? sanggup bawak balik baju girls diorang basuh...luar/ dalam angkut habis...heee.. tuh baru couple, tak kawin lagi.. kalau kawin nanti ,forsure wife-wife diorang suruh tolong mandikan pulak..haha..terlampau baik la katakan...

      So,yang 4 lagi mamat yang tinggal sekali dalam rumah 2, taubat ar bengang gila dow... so, diorang decide untuk move dari rumah tu, and then cari rumah yang baru...dan tinggal la 2 mamat yang buat problem nih dan diorang juga terpaksa keluar dari rumah tu, becoz tak cukup member..kesian...tu la gatai sangat cari masalah..hahh,sekarang,disebabkan satu masalah, dah timbul yang lain lagi..tak ada rumah, hilang kawan and so on..hmm
   
      Dan disebabkan rumah tu " bekas laki", rumah tu agak messy dan sangat,sangat,sangat tak teratur,berhabuk, busuk dan lain-lain yang sewaktu dengannya..hampir berpuluh kali kitorang sapu rumah tu, habuk still ada..
Then,dah kemas semua,baru la rumah tu nampak OK sikit...tandas?? huh, jangan tanya lah...masa first masuk dulu..perrggh..baunya meletop u....tak tahan ...pas kitorang dah cuci semua, hmm barulah kewangian nya terserlah..haha..
  
     Till now, rumah tu ok la...so, for the next semester sampai dah nak grad nanti, rumah sewa 2 la kita orang akan duduk nanti..huhu..nanti next entri i upload gambar rumah sewa i tu ye.....tunggu...

No comments:

Post a Comment