Saturday

Bestfriend ke macam nih...??

Salam...
Korang ada best friend tak? apa yang korang faham tentang istilah kawan? Bagi i kawan adalah insan yang paling rapat selepas family kita...kadang-kadang kita rasa lebih rapat dengan kawan berbanding dengan family kita...sebab apa? sebab kawanlah tempat kita berkongsi segala rahsia dan segala masalah..sometimes,segala rahsia, kita rasa perlu sangat diberitahu kepada kawan dari family..pelikkan? tapi itulah hakikatnya...sangat penting untuk kita memilih kawan yang memahami hati & perasaan kita dan yang paling penting kawan yang boleh dipercayai dan amanah...agar tak berlaku kes kawan "kencing" kawan or kawan "makan" kawan...dan seorang kawan akan berkongsi rahsia dia dengan kita dan kongsi segala masalah dia dengan kita..like two way communication la...

Tapi kalau kawan you tu buat don't know je, benda-benda yang remeh pun tak nak kongsi.. xpayah nak expect lebih-lebih dari dia..memang dia takkan kisah dengan you pun..sebab dia rasa you tak penting pun dalam life dia..dan you hanyalah kawan suam-suam kuku je..tak lebih dari tu..tak payah lah nak pulun-pulun sampai sakit anak tekak you,cerita segala rahsia you dengan dia...and at last respond yang dia kasi "Oh ye ke...Ok..!!"  Sangat menyakitkan hati..!!

Itulah perasaan yang selalu jugak la i rasa..maybe hanya i saja yang anggap dia bestfriend.. tapi dia sikit pun takk...segala problem,kisah suka & duka hidup i mesti nak share dengan my friend..because i dah anggap dia macam best friend..kawan yang i anggap yang turun dari "syurga"..but unfortunately i je yang rasa macam tuh..tapi dia biasa-biasa je..Tapi apa pun i tetap happy la..sebab bila i sedih, i happy or something yang berlaku dekat i..kawan-kawan i tetap support i...beri kata-kata semangat...ambil berat..so,i'm happy...tapi yang tuh part i... bila part dia yang sedih, happy atau dia ada masalah, dia tak cari i pun..langsung tak...i repeat again..dia takk cari i pun!!!..disini lah episod kesedihan i bermula...lagi sedih bila something yang berlaku dekat dia, i tahu dari mulut orang lain...T_T..tsktsk..

So, from now i mesti sedar yang i wujud atau tak,semuanya tetap sama..sometimes, i try to be kawan yang baik,yang superduper best...may be i'm not good enough to them..
But now, apa yang i fikir ialah kadang-kadang i terlalu sibuk nak tahu perihal tentang kawan-kawan i,try to be a good listener,bantu diorang...hingga lupa tentang diri sendiri..lupa apa yang diri i perlu..lupa tentang diri sendiri kadang-kadang perlu diutamakan...lupa untuk hargai diri sendiri...So, sekarang i try to think positive yang diorang ada sebab yang tersendiri untuk tak luahkan atau ceritakan masalah diorang kepada kita...mungkin ada la sikit touching di situ tapi macam yang i bagi tahu..think positive...


..~friends forever~..

No comments:

Post a Comment